آشنای یار

فرهنگی-اجتماعی-عرفانی

آشنای یار

فرهنگی-اجتماعی-عرفانی

قربانی عشق

  

 

 قربانی غریب چشمانت 

 

 

عید قربان است ای قربان چــشمان ســـــیاهت

باز گرد از کعبه چشمم روز و شب باشـد براهت

هیچ میدانی که شامم روشن است از یاد رویت

هیچ میدانی که روزم شب بود بی روی ماهــت

من ندانم با که دارد روی دل، جادوی چـــشمت

اینقدر دانم که ناز و نغمه خیـزد از نگاهـــــــــت

سالها شیر افکنی ها کردی ای اهوی وحـشی

وادی ایمن شــــده این روزها نخجـــیر گاهــــت

شور ان شیــــــرین دهان را دردل زمزم فکـندی

ای زلیخا وش که یوسف تشنه برگردد ز چاهــت

عقل را ویرانه کردی ، کعبه را بتــــــخانه کـردی

چیره بر معموره اســــلام شد ، گرد ســپاهــت

سیل اکنون در حریم کعبه می پیچد چو زلــــفت

کافری باشد چو من تا شوید ای کافر گناهــــت

با کـــراماتی کـه داری رو چـــرا در کعــــبه اری

قبله گاه عشـق شو تا کعبه اید در پناهــــــــت

شـــــاهد شوق افرینی ، دلنواز و دلنشــــینی

شیوه شیوا دلیلت ، خنده شـــــیرین گواهــــت

از صــــــفا و مهــــــربانی کعـــبه صاحــبدلانی

باش تا طوفی کنم مـن هم به گرد بارگاهـــــت

کام مشتاقان بر اور تا شـود مشکور سعـــــیت

ور به عــزت جا بــود در بارگاه پادشـــاهـــــــت

دلبرا با دردمـندان ناز کــــــن اما نه چــــــــندان

کز طلب گردد پـشیمان خواستار نیکخــــــواهت 

 

 

 

نظرات 28 + ارسال نظر
شاپرک شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:47 ب.ظ http://shaparak49.blogsky.com

سلام و عرض تبریک عید قربان..
ای صبا از من به اسماعیل قربانی بگو
زنده برگشتن زکوی یار شرط عشق نیست

چه بهانه ی خوبی برای اپ اشنای یار
عزیز مهربانم همواره ایام به کامت باد

شاپرک یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:39 ق.ظ http://shaparak49.blogsky.com


سلام صبح بخیر..شما فقط دستور بدین و امر بفرمایین بنده سه سوت در خدمتم
چه عکس نمکی گذاشتی ستاره جون ..

منم مجددا عید بزرگ و معنوی قربان رو به شما دوست مهربانم تبریک و تهنیت میگویم...
شادو سلامت و سرافراز باشی

ستایش یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ق.ظ http://setayesh2200.persianblog.ir

سلاااااااااااااام عمه خانوم ستاره خانوم.
تبریک می گم این عید حتما بهتون خوش گذشته

ستایش یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:27 ق.ظ


شاد باشین

فاطمه یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:09 ق.ظ http://omresokhte.persianblog.ir/

سلام عمه خانم

شعر قشنگی گذاشتین شاعرش کیه؟

کاش میشد یه روزی نفسمونو قربانی میکردیم!!!

سوگند یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:37 ب.ظ http://sogandenik.blogfa.com

سلام ستاره خانم عزیزم
ممنون که خبرم کردی شعر بسیار زیباییه
من ندانم با که دارد روی دل، جادوی چـــشمت
اینقدر دانم که ناز و نغمه خیـزد از نگاهـــــــــت

تو را اینجاست اسماعیل در جان
که خواهد کردش ابراهیم قربان
عید سعید قربان ، جشن تقرب عاشقان حق برشما مبارک باد



رهگذر یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ب.ظ

گفتم: که روی ماهت از من چرا نهان است؟
گفتا: تو خود حجابی ور نه رخم عیان است!

گفتم: که از که پرسم جانا نشان کویت؟
گفتا: نشان چه پرسی آن کوی بی‌نشان است!

گفتم: مرا غم تو خوشتر ز شادمانی است
گفتا: که در ره ما غم نیز شادمان است

گفتم: که سوخت جانم از آتش نهانم
گفت: آن که سوخت او را، کی ناله و فغان است!

گفتم: فراق تا کی؟ گفتا: که تا تو هستی
گفتم: نفس همین است، گفتا: سخن همان است

گفتم: که حاجتی هست، گفتا: بخواه از ما
گفتم: غمم بیفزا، گفتا: که رایگان است

‌‌‌BIG دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:12 ب.ظ http://yaup.blogsky.com/

ماهی یه دونه شعر با ۵۰ تا کامنت.

موهبت دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ http://moohebat.blogfa.com/


با سلام..

ممنون از حضور پر مهرت

چنان هستم چنان هستم من امروز
که از چمبر برون جستم من امروز
چنان چیزی که در خاطر نیاید
چنان هستم چنان هستم من امروز
به جان به آسمان عشق رفتم
به صورت گر در این بستم من امروز
گرفتم گوش و عقل را گفتم ای عقل
برون رو از تو وارستم من امروز
بشو ای عقل دست خویش از من
که با مجنون به پیوستم من امروز

مریم دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:24 ب.ظ http://bayadehazrateeshgh.blogsky.com

سلام ستاره خانم ...

من می ندیده میخانه پرستم
می ننوشیده لیک مستِ مستم

مطالب زیبایی دارید ، کامل نخوندم .. سر فرصت حتماً خواهم خوند ...

از اینکه شما رو در کلبه ی قطره باران دیدم خوشحالم !...

امین سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.paszbaran222.blogfa.com

سلام
خیلی زیبا بود
اما به من سر نزدی؟
..................................

شاگردی از استادش پرسید عشق چیست؟ استاد گفت به گندم زار برو و پرخوشه ترین گندم را بیاور. اما در هنگام عبور از گندم زار یادت باشد که نمی توانی به عقب برگردی تا خوشه ای بچینی. شاگرد به گندم زار رفت و پس از مدتی طولانی بازگشت. استاد پرسید چه آورده ای؟ و شاگرد با حسرت جواب داد: هیچ . هرچه جلو تر می رفتم خوشه های پر پشت تر می دیدم و به امید پیدا کردن پر پشت ترین تا انتهای گندم زار رفتم. استاد گفت عشق یعنی همین

ahmad سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:47 ق.ظ http://ghahraman.blogfa.com

سلام
اگر دوست داری این وب شما هم را لینک کنم
شما که می دانید منو با چه نامی لینک کنید
فقط بگوئید من شما را با چه نامی لینک کنم
امیدوارم موفق و پیروز باشید
منتظر حضور سبز شما هستم

شمس سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ب.ظ http://goharevojod0blogsky.com

سلام عزیز دل
چه شعر زیبایی بود
این لیلی و مجنون چه دل و قلوه ای دادن به هم
خیلی جالبه
متشکرم از حضورت عزیز دل

قاصدک چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:32 ق.ظ

سلام ستاره خانوم
البته من دیشب کامنت دادم و فکرکنم هنوز نت نیومدید که تایید نشده
فقط الان اومدم تا هم تشکرمجدد کنم از حضورتون و هم بگم اگه وقت کردید به جوابیه تون هم یه نگاه کوچولو بندازید.
آخه بعداز سفر یادم اومد که یه گلایه ازتون داشتم
ممنون که میایید..زنده باشید و همیشه سبز و بردوام.یاعلی مدد

محمدجواد چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ق.ظ http://www.jehan.blogfa.com/

./|\
.(,"c
<|>
_\/_سلاممممممممممممممممممممم
.
.
.
../|\
.(,"c
<|>
_\/_چطوری دوست مهربونم؟
.

مجتبی چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ب.ظ http://erfanlinks.blogfa.com

سلام دوباره ستاره خانم گل
همیشه سبز باشی

ahmad پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:06 ق.ظ http://ghahraman.blogfa.com

سلام
امیدوارم موفق باشید

شمس جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:12 ب.ظ http://goharevojod0blogsky.com

سلام
عاشقان آن مقام عالی همه ایامشان عید است
جز مظهر خدا نبینند که همه تجلی هویند
عید اندر عید مبارک باد بر تمامی عالمیان و افلاکیان [گل]

زیتون جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:41 ب.ظ http://zatun5.persianblog.ir

عیدقربان پیشاپیش برشمامبارک باد
===============
ریشه های انقلاب اسلامی ،بخوانیم تا دردفاع تبحرکلامی داشته باشیم
روان شناسی مدیریت وخانواده؛اخلاص سیاسی امام موسی صدر
بهترازاین هیچ نوشته ای درزمینه روان شناسی برمانباریده است اگرچه عنوانش اخلاص ومدیریت وعزت ...است اما اقیانوس است اقیانوسی ازعلم وادب وشرف چون عسل شیرین ومست کننده کانه لب نهرعسل وشیردربهشت نشسته ای ودستت رادرصبح جمعه پیش می بری وهرآنچه میلت است می گیری ومیخوری
خیری درکاراست که به این نهردرصبح دل انگیزی غرورآفرین دعوت میشوی
روزی طیب وانرژی زا وپروازدهنده تاسدرالمنتهی وقاب قوسین اوادنی
بخوان وچون اقیانوس مهرمادرانه لبریزازلذت شو تادلت رنگ خدائی اش جلا گیرد وزیبا تروزیباترشود دلی شود که دلبری کنی برای انس وجن شایدفلسفه غدیرهمین باشد
------------------
هرکه دراین حلقه نیست
فارغ ازاخلاق وانسانیت است وروزی اش به تعبیرمهاجرانی درسنابرق جوادی آملی،(درج است) خبائث،یعنی تهمت ودروغ وریا ونفاق ...مثل مخالفین سعدی:سلسله کوی دوست[پیغمبر]حلقه دام بلاست /هرکه دراین حلقه نیست فارغ ازاین ماجراست
------------
ادامه پست اخلاص سیاسی امام موسی صدر
تفکرگنجشکی... وتفکرتوحیدی امام موسی صدر
بسم الله الرحمن الرحیم
==============
ادیسونیزم شیرین 2
ادیسون درآینده بیماران راباغذادرمان میکنند+نظرخواهی شیرین احمدنیادرباره درمان خانکی
بنام خدا - طب سنتی نداریم یاطب آلوپاتیک (دارودرمانی)است یاطب آیروودا(گیاه درمانی)که این مربوط به حوزه تمدنهای باستان شرق ازجمله هنداست
طب نبوی (تغذیه درمانی)همانطورکه شما نوشتید بایدمستمرباشد تا اثربخش باشد اما تفاوتش با طب آلوپاتیک اینه که طب نبوی سیستم ایمنی را تقویت میکنه ولی آلوپاتیک سلولهای عصبی راغیرفعال میکنه ودوباره دردبرمیگردد .
برخی روشهای طب نبوی سریع است مثلا خوردن روغن زیتون خام سردردمیگرنی را ظرف 30دقیقه ازبین می برد
اگرتغذیه مناسب طبع بخوریم اصلا بیماری رخ نمیدهد اگرازسرما سنگ بترکد ما غذای گرم وخشگ بخوریم برروی موقعیت کنترل خواهیم داشت وبیمارنمی شویم مثلا صبح ارده عسل بخوریم یا هویج رنده کنیم بخوریم یا ناهاربرنج که میخوریم باآن خورشت گرم مثل فسنجون یا نخودمعمولی (نه نخودفرنگی)و...بخوریم سبزی هم درکنارش باشد نه ماست وسالاد وترشی که مثل خودش سردوترهستند اصلا کسلی رخ نمیدهد چه رسد که سرمابخوریم البته شال وکلاه نیزلازم است چون اسید هوا ازطریق پوست جذب میشه

قاصدک شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:41 ق.ظ

سلام ستاره خانوم...
من الان دیدم کامنتتون را...اومدم و دیدم که کامل باز میشه..البته نمیدونم منظورتون از کامل چیه.ولی الان من اولین پستتون را میبینم..قالب هم نمیدونم چی بگم.ولی با توجه به سابقه ای که ازتون دارم (منظورم انتخاب قالبهای سابقتون در بلاگفاست) این قالب به نظرم رنگش تنده..البته هرچی خودتو صلاح میدونید..بهار بیست قالب بازم داره..من توماه رمضان از همینجا انتخاب کردم..اگر همینو خواستید بمونه اون کد تماس با من را هم بذارید..آخه اونطوری برا خصوصی دادن مطمئن تره..مثلا الان من نمیدونم که وقتی دکمه ارسال را بزنم تایید و علنی میشه یا اول باید ببینیدش.
من تا نیم ساعت دیگه نت هستم.تا دو و ده دقیقه هستم و میرم..چون سینوزیتم باور کنید خیلی توروز اذیتم میکنه..امروز باورکن فتم شاید باعث مرگم بشه..آخه حس میکردم مویرگهای مغزم از درد دره پاره میشه..ولش کن.الان که دردندارم بهش فکر نکنم بهتره..راستی.این تبلیغ های کناری را نمیتونید حذفش کنید..خیلی زیاده و بزرگ.تو ذوق میزنه..ولی ساعتتون قشنگه.عقربه ثانیه شمارش ستاره ست..اون ساعت قبلی تون قشنگتر بود.برا من اگه نخواستید بذاریدش کدش را بدید تا بعداز مدتی بذارمش قاصدک..ممنون.
شبتون خوش..راستی.حالا یه کامنتتون را برداشتم سارق شدم؟؟؟خودتون که همش شبانه روز سرقت میکنید هیچی نیست؟؟شده داستان ناصرالدین شاه و کریم شیره ای.منتظر جوابم..یاعلی مدد

ستایش شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:26 ب.ظ

سلاااااااااااااااام عمه ستاره گل
اول اینکه عیدتون مبارک. عید غدیرو میگما نه قربان آخه اون که گذشت

بعد اینکه الان که من اومدم قالبتون به رنگ زرشکیه و کاملا قالبتون و وبلاگتون واسم باز میشه

ولی به نظرم این از اون قالباست که با سرعت پایین ایران یه کم دیر باز میشه. به نظرما بازم مطمین نیستم . ولی خب واسه من الان کامل باز شد

قربونتون.
خوش بگذره تعطیلات

قاصدک یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ق.ظ

سلام ستاره خانوم

مبارکه قالب جدیدتون

فرارسیدن عید غدیرخم ولایت برحق مولی الموالی امام علی (ع)
برشما و عموم مسلمین مبارک باد.

امیدکه درزیرسایه توجهات مولا سلامت و برقرار باشید.

ایام بکام..یاعلی مدد

فاطمه یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام عمه خانم خوبی؟

قالبتون خیلی قشنگه برعکس بابایی که میگه تیره ست میدونید بابایی همش گیر میده به قالب

زودی در برم تا نیومده و نگه دختر بازم غیبت من!!!!!!!

واسه من که راحت باز شد ولی بلاگفا هن.ز باز نشده

ستایش چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:53 ق.ظ

سلاااااااااام عمه خانوم
قالبتون خوشگله مخصوصا من از این ساعتتو ن خیلی خوشم اومده

راستی عمه جون من آپم.

فاطمه چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ب.ظ

سلام عنمه جان چرا مهجور دوباره فیلتر شده؟؟!!!!

خواستیم اونجا رو بترکونیم واسه تولدتون خدا نگذره از ادمای فضول و....

خیلی ناراحت شدم گفتم حتما من اشتباه میکنم ولی نه فیلترش کردن

چی بگم بجز اظهار ناراحتی

خودتونو ناراحت نکنید همین اسکای هم خوبه

فاطمه پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام دست بزنید دست ...امروز تولد عمه ستاره ست احتیاجی به دعوت نیست ما خودمون صاحبخونه ایم

گفتم اینجا هم بیام که خونه ی دوم ماست

صبحگاهان که غنچه تو پدیدار شد چشم فلک از ذوق اشک ریخت و تو را در اغوش گرفت

تولدت مبارک...تولدت مبارک

۱۳۸۸ شاخه گل سرخ،به سویت فرستاده و بر تک تک گلبرگها ی ان می نویسم

تولدت مبارک...تولدت مبارک

خراباتی پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ق.ظ http://www.nt.dil.ir

سلام همسایه.

من الان با مرورگر اپرا باز کردم.

ندا سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.alisari.blogfa.com

××سلام بهترین وبلاگ که می تونی درآن(لینگ)کنی.

.درقسمت نظرات بیا واسم وبلاگ رو بنویس تالینگ بشی

وبلاگ من www.alisari.blogfa.com [گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد